مقالات

لیست قیمت بهترین دستگاه‌های تصفیه آب در ایران

برای انتخاب صحیح یک دستگاه تصفیه آب در منزل، خانواده‌ها به معیارهای متفاوتی توجه می‌کنند. به عنوان مثال کیفیت، قدرت پاک کنندگی فیلتراسیون، خدمات پس از فروش و… از جمله عوامل موثر در انتخاب محصول است. اما پارامتر قیمت نیز هنگام خرید دستگاه تصفیه آب مهم و تاثیرگذار است. در مقاله امروز ما قصد داریم لیست قیمت بهترین دستگاه‌های تصفیه آب در ایران را برای شما شرح دهیم. برای کسب اطلاعات در این زمینه تا انتهای مطلب همراه ما بمانید.

 


قیمت بهترین دستگاه تصفیه آب خانگی

صدها نوع دستگاه تصفیه آب در ایران وجود دارد که هر کدام از آنها دارای ویژگی‌های متفاوتی می‌باشند و هر کدام نقاط قوت و ضعف منحصر به فردی را دارند. در تعیین قیمت این دستگاه‌ها، متغیرهای زیادی دخیل هستند؛ اما در حال حاضر بهترین دستگاه تصفیه آب باید فیلترها و قطعات با کیفیتی داشته باشد و قیمت منصفانه‌ای را دارا باشد. در بازار کشور ایران به طور کلی سه نوع دستگاه‌های تصفیه آب خانگی وجود دارد که عبارت‌اند از:

  • ۱_دستگاه تصفیه آب با قطعات داخلی
  • ۲_دستگاه تصفیه آب با قطعات وارداتی
  • ۳_دستگاه تصفیه آب تایوانی

از میان آنها، گزینه سوم بهترین کیفیت را دارا می‌باشد. در ادامه راجع به قیمت این محصولات بیشتر توضیح خواهیم داد.

مشاوره رایگان آکوا تصفیه

قیمت دستگاه تصفیه آب ایرانی

خوشبختانه با توجه به پیشرفت و ترقی شرکت‌های دانش بنیان داخلی، دستگاه تصفیه آب شرکت‌های ایرانی نیز با بهترین کیفیت ساخته شده و روانه بازار مصرف می‌گردد و تولید کنندگان ایرانی موفق شده‌اند در زمینه تولید و مونتاژ این محصول عملکرد خوبی را از خود نشان دهند. اما اگر بخواهیم بی‌طرفانه قضاوت کنیم، همچنان کیفیت دستگاه‌های تصفیه آب خارجی با نمونه‌های ایرانی قابل مقایسه نیست و دستگاه‌های خارجی کارایی و عملکرد بهتری دارند. در رابطه با قیمت دستگاه‌های تصفیه آب ایرانی باید بگوییم که با توجه به اینکه قطعات این محصول در کشور خودمان تولید می‌شود، طبیعتاً قیمت دستگاه نیز پایین‌تر است. البته نمونه‌های که از قطعات خارجی استفاده می‌کنند، نسبت به دستگاه‌هایی که از قطعات ایرانی استفاده می‌کند ضمن داشتن کیفیت بیشتر، قیمت بالاتری نیز دارد.

قیمت دستگاه تصفیه آب تایوانی

باید بدانید که برندهای معتبر و مورد اعتماد در زمینه دستگاه تصفیه آب، معمولاً تایوانی هستند؛ زیرا امکانات منحصر به فردی داشته و کیفیت آنها فوق العاده بالاست. به همین دلیل توجه مصرف کنندگان مختلف را در سراسر دنیا به خود جلب کرده‌اند. قیمت آنها نیز بستگی به امکانات و مدل دستگاه دارد. با توجه به اینکه تعداد زیادی از دستگاه‌های تصفیه آب تایوانی در بازارهای مختلف عرضه می‌شود، کسب اطلاعات راجع به قیمت آنها نیز کار نسبتا ساده‌ای است. شما به راحتی می‌توانید یا با مراجعه حضوری به فروشگاه‌های معتبر و یا از طریق اینترنت، راجع به قیمت دست دستگاه های آب تایوانی اطلاعات لازم را به دست آورید. اما در حال حاضر برندهای سی سی کا، آکوا پرو و سافت واتر جزو برترین برندهای تایوانی در بازار کشور ما هستند که از نظر قیمتی نیز در رنج مناسبی قرار گرفتند.

مشاوره رایگان آکوا تصفیه

قیمت دستگاه تصفیه آب آمریکایی

کشور آمریکا نیز شرکت‌های معتبری دارد که در طراحی و ساخت دستگاه‌های تصفیه آب بسیار موفق عمل کرده‌اند و برندهای مشهوری نیز در بازار جهانی دارد. در سال‌های اخیر به دلیل مسائل سیاسی و اعمال تحریم‌ها، چنین دستگاه‌هایی در کشور ما فوق العاده نایاب است. اما کیفیت بالا و توانایی خوب در تصفیه بهبود یافته آب، از جمله ویژگی‌های دستگاه تصفیه آب آمریکایی است که باعث جلب نظر مصرف کنندگان شده است. قیمت‌های دستگاه‌های تصفیه آب آمریکایی نیز با توجه به برندی که دارند، متفاوت می‌باشد. اگرچه در حال حاضر این محصولات در بازار ایران وجود ندارند، اما بد نیست بدانید که با توجه به رقابت قوی در بازارهای جهانی، دستگاه تصفیه آب شرکت‌های آمریکایی گزینه‌های ایده آلی را با قیمت‌های مقرون به صرفه به مشتریان ارائه می‌دهند.

عوامل موثر بر قیمت دستگاه تصفیه آب خانگی

  • ۱_نوع فیلترها: بدیهی است که هر چقدر فیلترهای بهتر و با کیفیت‌تری در دستگاه تصفیه آب استفاده شود، قیمت آن نیز افزایش پیدا می‌کند.
  • ۲_نوع دستگاه: دستگاه‌های اسمز معکوس و جاذب‌های عالی تمام استات به دلیل عملکرد بهتر و توانایی فیلتراسیون قوی، قیمت بالاتری دارند. پس نوع دستگاه نیز یکی از پارامترهایی است که روی قیمت دستگاه تصفیه آب تاثیرگذار است.
  • ۳_ظرفیت دستگاه: این هم کاملاً مشخص است که هر چقدر دستگاه ظرفیت بالاتری داشته باشد، قیمت آن گران‌تر است و دستگاه‌هایی که ظرفیت کمتری دارند، قیمت پایین‌تری دارند.
  • ۴_مارک شرکت سازنده: برندهای محبوب و معتبر و خوشنام معمولاً قیمت‌های بالاتری دارند؛ چرا که تکنولوژی‌های به کار برده شده در دستگاه ساخته شده آنها پیشرفته‌تر بوده و از مواد اولیه با کیفیتی برای ساخت محصول استفاده می‌کنند. آکوا تصفیه در کشور ایران جزو یکی از شرکت‌های معتبر است که محصولات قابل قبولی را به بازار ارائه می‌دهد.
  • ۵_مراحل تصفیه: همانطور که می‌دانید هر چقدر دستگاه مراحل تصفیه بیشتری داشته باشد؛ به این معناست که آب خالص‌تری را تولید خواهد کرد. لذا دستگاه‌هایی که نوع و تعداد مراحل تصفیه آنها بیشتر است، قیمتشان بالاتر می‌باشد.
  • ۶_هزینه سرویس و نگهداری: هنگام خرید دستگاه باید به هزینه سرویس آن نیز توجه نمایید. برخی از دستگاه‌ها در مرحله اول قیمت زیاد گرانی ندارند؛ اما هزینه تعمیرات آنها به مراتب بالاتر از انواع دیگر است.
  • ۷_عمر مفید: هر چقدر دستگاه شما میانگین عمر مفید بالاتری داشته باشد، نسبت به نمونه‌های مشابه قیمت بالاتری دارد.

لیست قیمت بهترین دستگاه‌های تصفیه آب در ایران

اکنون که با انواع دستگاه‌های تصفیه آب در بازار کشور ایران آشنا شدید؛ ممکن است این سوال برای شما پیش بیاید که قیمت این دستگاه‌ها چقدر است؟ در رابطه با دستگاه‌های خارجی باید بگوییم که عواملی مانند تغییر نوسانات نرخ ارز و هزینه‌های گمرک و حمل و نقل روی قیمت آنها تاثیرگذار می‌باشد. برای دستگاه‌های داخلی نیز با توجه به کیفیت دستگاه، این عدد متغیر است و با توجه به شرایط تورمی بازار روز ایران، ممکن است قیمت‌های هرسال با سال آینده تفاوت‌های زیادی داشته باشد. به طور کلی رنج قیمتی متوسط دستگاه تصفیه آب در ایران عددی بین ۱۰ تا ۱۵ میلیون تومان است. برای کسب اطلاعات در این زمینه می‌توانید با متخصصان آکوا تصفیه تماس حاصل نموده و ضمن دریافت مشاوره تلفنی رایگان، اطلاعات لازم را کسب نمایید.

کلام آخر

اگرچه قیمت این محصول اهمیت زیادی دارد؛ اما هنگام انتخاب دستگاه تصفیه آب، به کیفیت و استانداردهای آن نیز توجه لازم را داشته باشید. همچنین دوام دستگاه و استحکام آن نیز حائز اهمیت است؛ چرا که باید سال‌های سال کار کند. اما در رابطه با قیمت دستگاه تصفیه آب خانگی، می‌توانید با مراجعه به فروشگاه‌های معتبر اینترنتی، قیمت‌ها را مشاهده نمایید. بدین ترتیب علاوه بر اینکه از لیست قیمت بهترین دستگاه‌های تصفیه آب در ایران مطلع خواهید شد؛ می‌توانید با مقایسه قیمت‌ها و توجه به بودجه دسترستان، ایده‌آل‌ترین گزینه را برای خود انتخاب و خریداری نمایید. امیدواریم از مطالب بیان شده در این مقاله بهره کافی را برده باشید. از اینکه تا پایان در کنار ما بودید، از شما عزیزان سپاسگزاریم.

مشاوره رایگان آکوا تصفیه

سوالات متداول

۱_دستگاه‌های تصفیه آب خارجی گران‌تر هستند یا ایرانی؟

در بازار امروز دستگاه‌های تصفیه آب خارجی قیمت بالاتری دارند.

۲_مارک‌های معتبر دستگاه تصفیه آب در بازار ایران کدام است؟

به صورت خلاصه برندهای لایف واتر٫ هیوندای٫ آکوا٫ ارگانیک ٫سافت واتر و سی سی کا جزو برترین‌ها هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *