مقالات

آموزش نصب شیلنگ تصفیه آب

در وضعیت فعلی با توجه به اینکه آلودگی‌های زیادی به سفره‌های آب زیرزمینی وارد شده است، استفاده از دستگاه تصفیه آب برای بسیاری از منازل و البته صنایع، به یک امر ضروری تبدیل شده است که می توان به کمک آن می‌توان کیفیت آب مصرفی را به حداکثر رساند. گرچه برای نصب این دستگاه معمولاً افراد از متخصصان کمک می‌گیرند؛ اما در صورتی که خودتان اقدام به نصب دستگاه تصفیه آب خانگی کردید، بد نیست که در مورد آن اطلاعاتی را داشته باشید. در این مقاله ما می‌خواهیم راجع به آموزش نصب شیلنگ تصفیه آب همراه با ویدیو صحبت کنیم تا اگر این بخش از دستگاه تصفیه شما خراب شد، بتوانید خودتان آن را تعمیر کنید. پس لطفاً ما را تا پایان همراهی بفرمایید.

مشاوره رایگان آکوا تصفیه

شیلنگ تصفیه آب خانگی

یکی از اجزای مهم در سیستم‌های تصفیه آب خانگی شیلنگ آن است که طراحی آن به منظور اطمینان از جریان ایمن و کارآمد آب در طول فرایند است. این شیلنگ‌ها را با استفاده از مواد با کیفیت مثل پلی اتیلن یا پی‌وی‌سی می‌سازند تا  هنگام مواجهه با مواد شیمیایی و نوسانات فشار آب، آسیب نبینند. همچنین بهتر است شیلنگ‌های تصفیه آب انعطاف پذیری و مقاومت بالایی در مقابل پیچ خوردگی و سایش داشته باشند. در ضمن شیلنگ تصفیه آب برای حفظ خلوص آب و به حداقل رساندن مواد مضر نیز طراحی شده است.

آموزش نصب شیلنگ تصفیه آب

پیش از شروع مراحل نصب ابتدا باید ابزار و لوازم مربوطه را جمع آوری کنید. برای این کار ضمن وجود دستگاه تصفیه آب و شیلنگ‌های آن، آچار قابل تنظیم، نوار تفلون، برش لوله یا قیچی و سطل یا حوله برای گرفتن قطرات آب نیاز دارید. با طی کردن مراحل زیر می‌توانید به راحتی شیلنگ تصفیه آب را وصل کنید:

  • ۱_در مرحله اول منبع اصلی آب فضای مد نظر برای نصب را خاموش نمایید. به عنوان مثال بستن دریچه آب زیر سینک را انجام دهید. سپس برای دستگاه تصفیه آب مکان مناسبی را انتخاب کنید که معمولاً این مکان در زیر سینک انتخاب می‌شود. دقت داشته باشید که محل انتخاب شده جهت تعمیر و نگهداری و تعویض فیلترها راحتی لازم را داشته باشد.
  • ۲_در صورتی که دستگاه تصفیه آب شما یک شیر آب مجزا دارد، کانکتور را روی آن نصب نمایید. سپس دستگاه را به خط تامین آب سرد متصل کنید. معمولا اکثر دستگاه‌های تصفیه آب خانگی یک شیر زینی دارند که هنگام نصب لوله آب سرد به آن، باید از آچار قابل تنظیم جهت سفت کردن شیر زین کمک بگیرید.
  • ۴_در مرحله بعدی اگر در شیلنگ دستگاه بلند بود، می‌توانید به کمک قیچی، آن را به طول مناسب و مورد نظرتان برش دهید. هنگام برش دادن، سعی کنید برش‌هایی مستقیم و تمیز بزنید تا متناسب باشد.
  • ۵_در مرحله بعدی جهت پیشگیری از نشتی آب، اتصالات شیلنگ را با نوار تفلون به طور کامل مهر و موم کنید. برای انجام این کار نوار را در جهت عقربه‌های ساعت دور شیلنگ بپیچانید.
  • ۶_در صورتی که یک شیر آب جداگانه به دستگاه نصب کرده‌اید، می‌توانید آن را به شیلنگ‌های دستگاه تصفیه آب نصب کرده و از عدم نشتی آن اطمینان لازم را کسب نمایید. برای سفت کردن اتصالات نیز می‌توانید از یک آچار قابل تنظیم استفاده کنید. مجدداً تاکید می‌کنیم که از اعمال نیروی بیش از حد پرهیز کنید.
  • ۷_در این مرحله وقتی مطمئن شدید که همه اتصالات را در جای خود قرار دادید؛ منبع اصلی آب دستگاه را روشن نموده و در صورت وجود نشتی، فوراً آن را برطرف نمایید. دقت کنید که همه نقطه اتصال‌ها را از جمله شیر آب کاملاً مورد بررسی قرار دهید. بعد از اینکه منبع آب را روشن کردید، در صورتی که متوجه هوا در دستگاه شدید؛ می‌توانید با باز کردن شیر آب اجازه دهید آب برای چند دقیقه تخلیه شود. با انجام این کار، سیستم تصفیه آب کاملاً پر شده و برای استفاده آماده می‌شود.
  • ۸_در نهایت سیستم را از نظر عملکردی تست کرده و آب را از شیر عبور دهید. اگر نشانگر تعویض فیلتر دستگاه روشن شده بود، بهتر است فیلترهای آن را نیز تعویض نمایید.

مشاوره رایگان آکوا تصفیه

نکات مهم هنگام نصب شیلنگ‌های تصفیه آب

  • _دقت کنید که هنگام خرید شیلنگ‌ها از گزینه‌هایی که برای آب‌های آشامیدنی مناسب هستند، انتخاب کنید.
  • _هنگام انتخاب شیلنگ تصفیه آب مطمئن شوید که نوع و اندازه آن برای دستگاه مورد نظرتان متناسب است.
  • _هنگام نصب شیلنگ همه اتصالات را از نظر نشتی کاملاً تحت بررسی قرار دهید و در صورت بروز نشتی به کمک نوار تفلون، آنها را مجدداً ببندید.
  • _می توانید از نقشه نصب شیلنگ‌های تصفیه آب که متناسب با دستگاهتان باشد، برای نصب شیلنگ استفاده نمایید.
  • _پس از پایان کار، آب را از طریق تصفیه کننده عبور دهید تا همه زباله‌ها و هوای موجود در آن خارج شود.

انواع شیلنگ تصفیه آب

  • -شیلنگ دستگاه تصفیه آب خانگی: این نوع شیلنگ‌ها همانطور که از نامشان پیداست، برای دستگاه‌های خانگی استفاده می‌شوند و طوری طراحی شده‌اند که نصب آنها در پیکر بندی‌های مختلف قابل انعطاف است و معمولاً دارای پوشش‌های ضد میکروبی هستند. بدین ترتیب آب آشامیدنی سالم و تمیز را به خانواده‌ها می‌دهند؛ زیرا پوشش آنها به گونه‌ای است که از رشد باکتری‌ها جلوگیری می‌کند.
  • -شیلنگ دستگاه تصفیه آب صنعتی: این نوع شیلنگ‌ها برای نیازهای فرایندهای تصفیه آب در مقیاس‌های بزرگ طراحی شده است و معمولاً در محیط‌های صنعتی از آن استفاده می‌شود. طبیعتاً این نوع شیلنگ‌ها قطر بزرگ‌تری داشته و جریان بالاتری را از خود عبور می‌دهند. همچنین این شیلنگ‌ها در تضمین عملکرد مداوم و کارآمد سیستم‌های تصفیه آب صنعتی، نقش بسزایی را ایفا می‌کنند.

کلام آخر

برای کسانی که از دستگاه‌های تصفیه آب خانگی استفاده می‌کنند، نصب شیلنگ‌های تصفیه آب جزو مهم‌ترین اقدامات است. برای انجام این کار می‌توانید از متخصصان شرکت آکوا تصفیه کمک بگیرید؛ زیرا این شرکت با کمک متخصصان مجرب و کارکنان آموزش دیده، به راحتی خدمات مربوط به دستگاه تصفیه آب را به شما عزیزان ارائه می‌دهد. در این مقاله ما راجع به آموزش نصب شیلنگ تصفیه آب همراه با ویدئو مطالبی را برای شما عزیزان عنوان کردیم. امیدواریم از این نوشتار بهره کافی را برده باشید. از اینکه تا پایان در کنار ما بودید، سپاسگزاریم.

سوالات متداول

۱_طول عمر شیلنگ تصفیه آب معمولاً چقدر است؟

این مسئله به کیفیت شیلنگ و نحوه نگهداری و استفاده از آن برمی‌گردد. در صورتی که همه قطعات را به صورت منظم تعویض کرده و از آنها خوب نگهداری نمایید، طول عمر شیلنگ تصفیه آب نیز افزایش پیدا می‌کند.

۲_آیا برای همه دستگاه‌های تصفیه آب از شیلنگ‌های تصفیه آب استفاده می‌شود؟

بله، در همه دستگاه‌ها از شیلنگ استفاده می‌شود. اما ممکن است برای مصارف صنعتی و خانگی از نظر قطر، تفاوت‌هایی وجود داشته باشد.

۳_قیمت شیلنگ تصفیه آب خانگی چقدر است؟

طبیعتاً قیمت این محصول بستگی به برند و کیفیت آن دارد. هر چقدر متریال اولیه به کار رفته در ساخت شیلنگ تصفیه آب مرغوب‌تر باشد، قیمت آن نیز گرانتر است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *