مقالات

آموزش تعویض فیلتر تصفیه آب+عکس و ویدیو

 


دستگاه تصفیه آب جزو یکی از لوازم خانگی است که بهتر است هر چند ماه یکبار، به صورت دوره‌ای سرویس شود؛ زیرا در غیر این صورت نمی‌تواند کارکرد مفیدی داشته باشد. یکی از مهم‌ترین کارهایی که هنگام سرویس این دستگاه انجام می‌شود، تعویض فیلترهای آن است. البته زمان تعویض فیلترها با یکدیگر تفاوت‌هایی دارد. اما ما در این مقاله می‌خواهیم به طور کلی راجع به آموزش تعویض فیلتر تصفیه آب صحبت کنیم. برای کسب اطلاعاتی در این زمینه، لطفاً ما را تا پایان مطلب همراهی بفرمایید. آکوا تصفیه با سالها تحربه درخشان همراه شماست .

 

 

مشاوره رایگان آکوا تصفیه

علت اهمیت تعویض فیلتر تصفیه آب

داشتن آب آشامیدنی سالم و پاک جزو نیازهای اساسی جهت حفظ سلامتی افراد است؛ به همین دلیل این روزها در بیشتر خانه‌ها از دستگاه‌های تصفیه آب استفاده می‌شود. عملکرد مناسب این دستگاه‌ها منوط به سرویس دوره‌ای و منظم آن‌هاست. از آنجایی که وظیفه فرایند تصفیه آب بیشتر بر عهده فیلترهای دستگاه است، پس باید هر چند وقت یکبار اقدام به تعویض فیلتر دستگاه خود کنید. معمولاً انجام این کار توسط متخصصان صورت می‌پذیرد. توصیه می‌کنیم از شرکت آکوا تصفیه که خدمات مناسبی را در این زمینه به شما ارائه می‌دهد، دستگاه را سفارش دهید؛ زیرا این شرکت ضمن داشتن تجربه و سابقه مفید در این زمینه، آماده ارائه مشاوره‌های تخصصی در رابطه با دستگاه تصفیه آب به شما عزیزان نیز می‌باشد. از آنجایی که فیلترهای تصفیه آب انواع مختلفی داشته و هر کدام از آنها در بازه‌های زمانی خاصی نیاز به تعویض دارند؛ در ادامه می‌خواهیم شما را با آموزش تعویض فیلتر تصفیه آب آشنا سازیم.

آموزش تعویض فیلتر تصفیه آب

دستگاه‌های تصفیه آب خانگی دارای انواع مختلفی هستند. یکی از بهترین سیستم‌های تصفیه آب اسمز معکوس است که در حال حاضر، در خانه‌های مردم سراسر دنیا از آن استفاده می‌شود. این دستگاه معمولاً دارای ۵ یا ۶ فیلتر اجباری است که هر کدام از این فیلترها عمر معینی دارند و باید در پایان این بازه زمانی تعویض گردند. فیلتر سه مرحله اول که به فیلترهای پیش تصفیه شهرت یافته‌اند، زودتر از سایرین احتیاج به تعویض و سرویس دارند. اما فیلترهای چهارم و پنجم و ششم مانند فیلترهای ممبران را می‌توان در بازه زمانی طولانی‌تری نسبت به فیلترهای سه مرحله‌ای تعویض نمود.

مشاوره رایگان آکوا تصفیه

آموزش تعویض فیلتر تصفیه آب در سه مرحله اول

فیلترهای پیش تصفیه را با استفاده از این مراحل تعویض کنید:

۱_در مرحله اول شیر ورودی دستگاه تصفیه را ببندید؛ سپس روی مخزن تصفیه آب را نگاه کنید و شیر مخزن آبی رنگ روی آن را ببندید.

۲_در مرحله بعدی شیر برداشت را که معمولاً روی سینک ظرفشویی نصب می‌شود را باز نمایید؛ بدین ترتیب همه آب داخل مخزن تخلیه خواهد شد. سپس اقدام به باز کردن شیر میکس تصفیه آب کنید.

۳_محفظه‌های عمودی فیلتر که به آنها هوزینگ‌های تصفیه آب گفته می‌شود را در جهت عقربه‌های ساعت بچرخانید تا باز شوند. برای راحتی کار نیز می‌توانید از آچار هوزینگ استفاده کنید.

۴_در مرحله چهارم فیلترهای قدیمی را از داخل هوزینگ تصفیه خارج کرده و هوزینگ‌ها را کاملاً شستشو دهید و سپس کارتریج فیلترهای جدید را در داخل هوزینگ بگذارید. در این مرحله دقت داشته باشید که فیلترها را به صورت صحیح جاگذاری کنید؛ به گونه‌ای که اگر دارای واشر هستند، هنگام قرارگیری هوزینگ به اطراف نیفتند.

۵_هوزینگ‌های تصفیه آب را با دقت در محل خود جاگذاری کرده و خلاف جهت عقربه‌های ساعت آنها را سفت کنید. در این مرحله توجه داشته باشید که وقتی دو فیلتر مرحله اول را در جایگاه مورد نظر خود قرار دادید، بهتر است چند لیتر آب از این دو فیلتر خارج شود. جهت انجام این کار باید شیر ورودی تصفیه آب را باز نمایید تا بدین ترتیب دستگاه شروع به کار کند. سپس یک پارچ آب را زیر محفظه هوزینگ مرحله سوم قرار داده تا بدین ترتیب آب سیاه حاصل از فیلتر کربنی به صورت کامل تخلیه شود.

۶_در این مرحله هوزینگ مرحله سوم کربن بلاک را نیز سر جای خودش جاگذاری نمایید و پس از آن شلنگی که به ورودی ممبران در مرحله چهارم می‌رود را از جای خود بیرون کشیده و مجدداً شیر ورودی را باز کنید. همینکه دستگاه دوباره کار کرد و شما از پاکیزه بودن آب دستگاه تصفیه آب اطمینان لازم را کسب کردید، تعویض فیلترهای سه مرحله‌ای به پایان رسیده است.

آموزش تعویض فیلتر تصفیه آب ممبران

این فیلتر جزو مهم‌ترین فیلترهای تصفیه آب بوده که اصلی‌ترین مرحله فیلتراسیون آب را بر عهده دارد؛ چرا که ذرات موجود در آب را تا اندازه بسیار ریز تصفیه می‌کند. مراحل اولیه تعویض این فیلتر نیز مانند فیلترهای سه مرحله‌ای می‌باشد. پس از انجام آن مراحل ابتدایی هوزینگ ممبران را از دستگاه خارج کرده و شیلنگ‌های تصفیه آب را از دو سر ممبران خارج کنید. سپس احتمالاً هنگام باز کردن آن شما با کمی مشکل مواجه خواهید شد؛ پس این مرحله را با دقت انجام دهید. پس از انجام این کار ممبران کهنه را خارج کرده و ممبران جدید را در فیلتر قرار دهید. بعد از ان درپوش پوسته ممبران را بسته و شلنگ‌های تصفیه آب را متصل کنید. در اینجا تعویض فیلتر تصفیه آب ممبران به پایان رسیده است و شما می‌توانید شیر ورودی را باز کنید. بهتر است قبل از استفاده از دستگاه، مخزن را دو بار خالی کنید.

کلام آخر

برای خلاص شدن از شر آلودگی‌ها و ناخالصی‌های آب‌های شهری، بهترین راه استفاده از دستگاه تصفیه آب خانگی است. برای اینکه از کیفیت آب تصفیه شده مورد استفاده خود اطمینان داشته باشید، بهتر است فیلترهای دستگاه تصفیه را هر چند وقت یکبار با کمک متخصصان با تجربه و کاربلد تعویض کنید تا بدین ترتیب آبی خوشمزه بدون وجود بوی نامطبوع را استفاده نمایید. معمولا فیلترهای تصفیه آب را هر ۶ ماه یکبار عوض می‌کنند که البته این بازه زمانی به نوع فیلتر بستگی دارد. در این مقاله ما سعی کردیم راجع به آموزش تعویض فیلتر تصفیه آب و موارد مرتبط با آن، اطلاعات مفیدی را در اختیار شما دوستان گرامی قرار دهیم. از اینکه تا پایان در کنار ما بودید، از شما سپاسگزاریم.

سوالات متداول

۱_اگر تعویض فیلتر تصفیه آب به موقع انجام نشود، چه اتفاقی می‌افتد؟

در چنین شرایطی دستگاه عملکرد صحیحی را ندارد و آب مصرفی شما هیچ فرقی با زمانی که از دستگاه تصفیه آب استفاده نمی‌کنید، نخواهد داشت؛ حتی ممکن است آلودگی‌ها و کپک‌های خطرناکی که برای سلامتی انسان مضر است، به آب مصرفی شما وارد شود. بنابراین حتماً در زمان مقرر اقدام به تعویض فیلتر دستگاه کنید.

۲_چرا پس از تعویض فیلتر تصفیه آب، بوی بدی در آب وجود دارد؟

در صورت مشاهده چنین مسئله‌ای نگران نباشید؛ زیرا معمولاً چند روز پس از تعویض فیلتر ممکن است در بو یا طعم آب تغییراتی ایجاد شود که این مسئله کاملاً طبیعی است و پس از مدت کوتاهی از بین می‌رود.

۳_برای تعویض فیلتر تصفیه آب چه کار کنیم؟

برای انجام این کار می‌توانید طبق آموزش‌های موجود، خودتان اقدام به تعویض فیلتر دستگاه تصفیه آب نمایید. البته بهتر است از افراد متخصص برای انجام این کار کمک بگیرید. شرکت آکوا تصفیه در این زمینه، آماده خدمت‌رسانی به مشتریان گرامی می‌باشد.

مشاوره رایگان آکوا تصفیه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *