مقالات

جدول کامل عیب یابی دستگاه تصفیه آب خانگی

جدول کامل عیب یابی دستگاه تصفیه آب خانگی

اشکال یا عیب علت به وجود آمدن اشکال راه‌حل برطرف کردن آن
قطع شدن آب خروجی یا کم شدن فشار ۱_بسته بودن شیر ورودی یا مخزن

۲_خالی بودن مخزن یا کم بودن فشار در آن

۳_خم شدن شیلنگ‌ها

۴_کم بودن فشار آب ورودی ساختمان

۱_شیر ورودی و مخزن را باز کنید.

۲_فشار هوای مخزن را چک کرده و صبر کنید تا مخزن پر شود.

۳_شیلنگ‌ها را بررسی و صاف نمایید.

۴_نصب پمپ فشار

وجود نشتی آب ۱_تمام شدن تاریخ انقضای فیلتر پست کربن یا پیش فیلترها

۲_منقضی شدن ممبرین دستگاه

۱_قبل از اتمام تاریخ انقضای فیلترها آنها را تعویض کنید.

۲_ممبرین دستگاه را بررسی کنید.

خروج مداوم آب به فاضلاب ۱_کم بودن فشار آب ورودی به ممبران

۲_خرابی زانویی یک طرفه هوزینگ ممبران

۳_اشکال در سوئیچ فشار بالا، شیر برقی یا نصب اشتباه دستگاه

۱_اگر فشار گیج پایین است باید پمپ عوض شود.

۲_زانوی یک طرفه را تعویض نمایید.

۳_سوئیچ فشار بالا و شیر برقی در صورت نیاز تعویض شود و مراحل نصب را دوباره بررسی کنید.

طعم و بوی بد در آب ۱_گرفتگی خروجی فاضلاب

۲_ماندن آب راکد در مخزن دستگاه

۱_گرفتگی موجود در خروجی فاضلاب را برطرف کنید.

۲_اجازه دهید تصفیه آب مدتی کار کند و آب خروجی را استفاده نکنید.

مقطع و هوا داشتن آب خروجی ۱_جابجا شدن بست فاضلاب

۲_مسدود شدن مسیر پساب

۱_بست فاضلاب را نسبت به سوراخ آن تنظیم نمایید.

۲_مسیر پساب را باز کنید.

 

بسیاری از شهروندان به سلامت عمومی بدن خود اهمیت زیادی می‌دهند؛ به همین دلیل استفاده از آب با کیفیت و سالم را امری ضروری می‌دانند. از طرفی برخی از دستگاه تصفیه آب استفاده می‌کنند؛ چرا که ممکن است سیستم آب شهری به خوبی نتواند آب را تصفیه کرده و همه ذرات معلق و باکتری‌ها و ویروس‌های موجود در آن را حذف کند. در نتیجه با کمک این دستگاه آبی سالم و پاکیزه تحویل خانواده‌ها داده می‌شود. دستگاه تصفیه آب نیز مانند هر دستگاهی ممکن است دچار اشکالات و ایراداتی شود که باید جهت رفع آن، اقدامات لازم را به عمل آورید. در این مقاله ما می‌خواهیم راجع به جدول کامل عیب یابی دستگاه تصفیه آب خانگی صحبت کنیم.

مشاوره رایگان آکوا تصفیه

عیب یابی دستگاه تصفیه آب

هنگام استفاده از این محصول ممکن است پس از گذشت مدت زمانی، متوجه وجود مشکل در نحوه کارکرد دستگاهتان شوید. به عنوان مثال آب تصفیه شده طعم بدی داشته باشد یا بوی آن نامطبوع باشد و یا اینکه مشکلاتی مانند خاموش نشدن و روشن نشدن دستگاه برایتان به وجود آید. البته هر کدام از این ایرادات قطعاً دارای یک یا چند علت هستند که جهت برطرف کردن آن ابتدا باید دلیل مشکل را پیدا کنید و سپس اقدامات لازم را جهت رفع آن به عمل آورید. برخی از موارد که مشکل به وجود آمده کوچک است و به راحتی می‌توانید خودتان این کار را در خانه انجام دهید. اما اگر مشکل به گونه‌ای باشد که دلیل آن را به طور کامل تشخیص ندهید، تنهایی قادر به حل آن نخواهید بود. در نتیجه می‌توانید با یک تعمیرکار مجرب تماس حاصل نموده و خدمات مورد نظر را دریافت نمایید. البته یک راه حل دیگر این است که به جدول عیب یابی دستگاه تصفیه آب سری بزنید تا در صورت بروز مشکل بتوانید آن را یافته و حل نمایید. در ادامه مطلب راجع به این مسئله بیشتر توضیح خواهیم داد.

 

لیستی از رایج‌ترین مشکلات و عیب‌های دستگاه تصفیه آب

۱_روشن نشدن دستگاه تصفیه آب: در صورتی که به تازگی دستگاه تصفیه آب خانگی را نصب نموده‌اید و مشاهده کردید که به طور صحیح کار نمی‌کند، در درجه اول باید از اتصال آداپتور دستگاه به برق اطمینان حاصل نمایید و اگر دستگاه دارای کلید خاموش و روشن است، مطمئن شوید که دستگاه در حالت روشن قرار گرفته است. اگر دستگاه شما از قبل کار کرده و اکنون روشن نمی‌گردد، این امکان وجود دارد که برخی از قطعات داخلی نظیر آداپتور تصفیه آب یا پمپ آب عملکرد صحیحی نداشته باشند.

۲_کم شدن فشار آب: حتماً برای شما نیز این اتفاق افتاده است که در حین استفاده از سیستم تصفیه آب خانگی، با فشار آب کمی مواجه می‌شوید. در این شرایط باید به این مسئله توجه کنید که در دستگاه‌های تصفیه آب، قطعه دیافراگمی که به آن کیسه نیز می‌گویند؛ روی سطح آب مخزن جهت ایجاد فشار آب خروجی وجود دارد. در صورتی که کیسه سوراخ بشود، نمی‌تواند فشار لازم را برای مخزن آب به وجود آورد و این مسئله باعث کاهش فشار آب خروجی می‌شود. پس اگر با چنین مشکلی مواجه شدید، ابتدا این مسئله را بررسی نمایید.

۳_لرزش و سروصدای زیاد دستگاه: معمولا این مشکل نشان از وجود اشکال در پمپ دستگاه است. در واقع زمانی که پمپ‌ها به پایان عمر خود نزدیک خواهند شد، صدا و لرزش دستگاه زیاد می‌شود. در صورتی که پمپ دستگاه شما تازه است، به محفظه توجه نمایید؛ چرا که ممکن است محفظه سر جای خود محکم نباشد. البته در صورت شل شدن اتصالات شیلنگ‌ها نیز سر و صدا در دستگاه به وجود می‌آید.

۴_ایجاد رسوب در کتری: یکی دیگر از مشکلات رایج دستگاه‌های تصفیه آب خانگی، وجود رسوب در آب کتری می‌باشد. در چنین شرایطی باید بدانید که موعد تعویض فیلتر ممبران فرا رسیده است. اما اگر با وجود نو بودن ممبران، در کتری منزل خود رسوب مشاهده کردید؛ ممکن است به دلیل عدم اتصالات صحیح فیلترها این اتفاق افتاده باشد یا اینکه جنس فیلتر چندان مرغوب نباشد. البته در صورتی که شیر میکس دستگاه را بیش از حد باز بگذارید نیز ممکن است این اتفاق بیفتد؛ چرا که وظیفه شیر میکس این است که مقداری از آب سنگین را با آب تصفیه شده ترکیب نموده تا املاح معدنی مفید در آب، به بدن افراد برسد.

۵_نشتی آب: این مسئله نیز معمولاً به علت شل بودن یا باز شدن اتصالات روی می‌دهد. در صورت بروز این شرایط شیر ورودی آب را بسته و همه اتصالات را به طور کامل چک کنید. اگر دیدید شیر ورودی چکه می‌کند برای آب بندی آن، از نوار تفلون استفاده کنید. به طور کلی همه اتصالات را بررسی کرده و آنهایی که شل شده‌اند را سفت نمایید. در صورتی که با وجود انجام همه این کارها باز هم دستگاه نشتی داشت، ممکن است نیاز به تعویض قطعه یا واشری باشد.

مشاوره رایگان آکوا تصفیه

سخن پایانی

در صورتی که دستگاه تصفیه آب خانگی خود را از برندهای معتبر و شرکت‌های مطمئن خریداری کنید، نصب و ارسال آن به وسیله کارشناسان مجرب صورت گرفته و در نتیجه شما راجع به این مسئله مشکلی نخواهید داشت. پرسنل محترم شرکت تصفیه در این زمینه می‌توانند توضیحات جامعی را راجع به نحوه نگهداری و سرویس دستگاه تصفیه آب خانگی به شما عزیزان ارائه دهند. ضمنا می‌توانید از خدمات پس از فروش برای تمام قطعات دستگاه نیز بهره‌مند گردید.

سوالات متداول

‌‌۱_طعم و بوی بد آب دستگاه تصفیه آب نشانگر چه چیزی است؟

ممکن است به دلیل وجود هیدروژن سولفید و فلزاتی مانند جیوه، سرب، آهن، آرسنیک و مس در آب باشد.

۲_منبع دستگاه تصفیه آب خانگی قابل شستشو است؟

خیر، اما از نظر بهداشتی هر چند ساعت یکبار باید مخزن را تعویض کنید.

۳_در صورت زندگی در منزل استیجاری، می‌توانم دستگاه تصفیه آب را به منزل جدید جابجا کنم؟

بله، امکان نصب مجدد دستگاه وجود دارد. می‌توانید برای راحتی و سرعت بیشتر از تکنسین‌های مجرب آکوا تصفیه کمک بگیرید.

مشاوره رایگان آکوا تصفیه

2 دیدگاه در “جدول کامل عیب یابی دستگاه تصفیه آب خانگی

  1. yavar گفت:

    جدول عیب یابی دستگاه تصفیه آب خانگی که شما ارائه کردین خیلی خوب و مفید بود

  2. جیران گفت:

    درمورد عیب یابی دستگاه تصفیه آب خانگی هم لطفا مطالب اضافه کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *