مقالات

آموزش نصب تصفیه آب خانگی + ویدئو

امروزه با توجه به آلودگی‌های مختلف صنعتی و فاضلابی که به آب‌های زیرزمینی وارد می‌شود، ممکن است تصفیه آب شهری صورت کامل انجام نشود؛ در نتیجه بهترین راه استفاده از دستگاه تصفیه آب است؛ زیرا با وجود این دستگاه، اکثر مواد مضر و ویروس‌ها و باکتری‌های موجود در آن تصفیه شده و بدین ترتیب آب آشامیدنی سالم به بدن می‌رسد. برای نصب این دستگاه باید مراحلی را به صورت دقیق انجام دهیم. در این مقاله ما قصد داریم در رابطه با آموزش نصب تصفیه آب خانگی مطالبی را برای شما عزیزان عنوان کنیم. لطفاً ما را تا پایان همراهی بفرمایید.

 

 

مشاوره رایگان آکوا تصفیه

نصب دستگاه تصفیه آب خانگی

همانطور که گفتیم امروزه اکثر خانه‌ها، دستگاه‌های تصفیه آب خانگی را نصب می‌کنند. پیش از نصب این دستگاه دقت داشته باشید که در نزدیکی آن محل انشعاب آب و پریز یا سیم برق وجود داشته باشد. همچنین لوله فاضلاب نزدیک آن باشد تا بتواند از آن طریق پساب آب را تخلیه کند. ضمناً بهتر است مکان نصب دستگاه تصفیه آب خانگی از تابش مستقیم نور خورشید به دور باشد. دستگاه را به گونه‌ای قرار دهید که در معرض سقوط یا ضربه قرار نگیرد. با وجود چنین شرایطی می‌توانید اقدام به نصب دستگاه تصفیه آب خانگی نمایید.

آموزش نصب تصفیه آب خانگی

ممکن است در نگاه اول نصب این دستگاه کاری سخت و پیچیده به نظر برسد؛ اما اگر به صورت گام به گام و دقیق پیش بروید، می‌توانید به راحتی دستگاه تصفیه آب را در منزل خود نصب کنید. پس به دقت مراحل زیر را در نظر داشته باشید:

۱_یافتن مکان مناسب برای نصب دستگاه: اولین مرحله یافتن بهترین مکان مناسب برای نصب دستگاه است. همانطور که در قسمت قبل اشاره کردیم، باید مکانی را انتخاب کنید که شرایط لازم را برای نصب دستگاه داشته باشد. معمولاً بهترین مکان زیر سینک ظرفشویی درون کابینت است.

۲_بررسی ابزار و لوازم مورد نیاز برای نصب: در مرحله بعدی همه لوازم مورد نیاز را آماده کنید. شما در این مرحله احتیاج به دو حلقه تفلون، یک سه راهی، یک شیر تک ضرب و حدود یک متر شیلنگ نیاز دارید. علاوه بر آن به لوازمی مانند آچار فرانسه، پیچ گوشتی چهارسو، انبر دست، چاقوی تیز برای برش شیلنگ، دریل و دو عدد مته سایز ۶ و سایز ۱۱ برای برش آهن‌ها احتیاج دارید. در نهایت نیز فاصله دستگاه را تا پریز برق بررسی کرده و اگر دیدید سیم برق دستگاه به پریز نمی‌رسد، باید پریز سیار دو شاخه و مقداری سیم را نیز در دسترس داشته باشید.

۳_گرفتن یک انشعاب آب برای ورودی دستگاه: سخت‌ترین جای نصب تصفیه آب خانگی همین قسمت است که باید برای بستن سه راهی یک مکان را انتخاب کنید. دقت داشته باشید که سه راهی حتماً روی آب سرد قرار بگیرد. برای این منظور کنتور را بسته و شیر آب را باز نمایید. پس از تخلیه شدن آب درون لوله‌ها، شلنگ متصل به شیر را باز کرده و خود شیر را نیز باز کنید. سپس نوار تفلون را بیاورید و روی سه راهی استیل بزنید. در اینجا هر چقدر از تفلون بیشتری استفاده کنید، بهتر است؛ زیرا باعث می‌شود که به خوبی آب بندی شود. پس از آن سه راهی را در محل خود قرار بدهید و آن را محکم کنید. در همین حال مکان مناسبی برای شیر تک ضرب نیز در نظر بگیرید. پس از آن نوبت به بستن شیر پیسوار با تفلون می‌رسد. در نهایت نیز شیلنگ شیر ظرفشویی را به شیر پیسوار متصل کنید. در این مرحله اصلاً نیازی به تفلون ندارید. سپس کنتور را باز کرده و نگاه کنید که در هیچ کجای دستگاه، نشتی آب وجود نداشته باشد.

۴_اتصال برق و خروجی فاضلاب: همانطور که گفتیم بهتر است در نزدیک محل نصب دستگاه پریز برق وجود داشته باشد؛ در غیر این صورت باید به کمک لوازمی که قبلاً تهیه کردید، سیم برق را از داخل کابینت عبور دهید تا به دستگاه برسد. دقت داشته باشید که ضمن انجام این کار شرایط احتیاطی را کاملا بررسی نمایید. همچنین در نزدیکی دستگاه باید محلی جهت تخلیه فاضلاب وجود داشته باشد که بهترین گزینه زیر سیفون ظرفشویی است. قبل از انتخاب محل مورد نظر، آن قسمت را به کمک مته سوراخ نموده و روی لوله دستگاه را یک سوراخ بزنید. پس از آن اقدام به نصب کمربندی نمایید. در صورتی که کمربندی در دسترس ندارید، می‌توانید لوله فاضلاب را به صورت مستقیم وارد یک خروجی فاضلاب نمایید که باید این کار را نیز کاملاً محتاطانه انجام دهید.

۵_نصب شیر برداشت روی سینک: برای انجام این کار یک موقعیت مناسب را جهت نصب پیدا کنید. بهتر است دور تا دور محل نصب شیر برداشت تا شعاع یک سانتی‌متر فضای خالی و کاملاً صاف وجود داشته باشد تا بتوانید به راحتی آن را آب‌بندی نمایید. پس از این کار شیر را در محل مورد نظر نصب نمایید. هنگام ایجاد سوراخ توسط دریل، سینک را در نظر داشته باشید

۶_نصب فیلتر و آماده سازی دستگاه: در این مرحله فیلترها را از داخل جعبه خود بیرون آورده و روی دستگاه نصب کنید. برای نصب هر فیلتر دقت لازم را داشته باشید. از انجام این کار شیلنگ‌ها را به دستگاه متصل نموده و دو شاخه را به پریز وصل کنید و دستگاه را برای شروع به کار آماده سازی نمایید.

۷_شستشوی فیلترها و راه‌اندازی دستگاه: توجه داشته باشید که فیلتر مرحله دوم و پنجم این دستگاه همیشه ابتدای کار مقداری آب سیاه را خارج می‌کنند. پس این آب را از سیستم خارج کرده تا وارد فیلترهای دیگر نگردد؛ زیرا در غیر این صورت باعث کم شدن عمر دستگاه و کیفیت آب خروجی خواهد شد. پس از انجام این اقدامات دستگاه شما قابل استفاده است و می‌توانید یک تست عملکردی از آن بگیرید. برای انجام این کار شیر مخزن را بسته و شیر برداشت روی سینک را باز نمایید. اتصال دستگاه به برق شیر ورودی را باز کرده و در این صورت خواهید دید دستگاه شروع به کار می‌کند.

مشاوره رایگان آکوا تصفیه

نتیجه گیری

هنگام نصب و راه‌اندازی دستگاه تصفیه آب باید دقت کنید که همه مراحل را به صورت صحیح و با دقت کامل انجام شود. اگر یکی از مراحل نصب را اشتباه انجام دهید و یا به عنوان مثال شیلنگی را اشتباهاً به جای دیگری وصل کنید، علاوه بر اینکه دستگاه شما صحیح کار نمی‌کند؛ دردسرهای دیگری نیز برایتان به وجود خواهد آمد. به همین دلیل توصیه می‌کنیم که دستگاه تصفیه آب خانگی توسط افراد با تجربه و دوره دیده نصب شود تا از این نظر هیچ مشکلی برایتان به وجود نیاید. شرکت آکوا تصفیه با بهره‌گیری از پرسنل مجرب و کارآزموده، آماده خدمت رسانی به شما عزیزان می‌باشد و برای کسب اطلاعات با مشاوران شرکت تماس حاصل نمایید. از توجه شما سپاسگزاریم.

سوالات متداول

۱_نصب دستگاه تصفیه آب چقدر طول می‌کشد؟

انجام این کار توسط افراد با تجربه حدود نیم ساعت زمان نیاز دارد.

۲_میزان مصرف برق دستگاه تصفیه آب چقدر است؟

معمولا در دستگاه‌های تصفیه آب خانگی میزان مصرف برق ۲۴ ولت می‌باشد که این میزان کمی بیشتر از شارژ موبایل است.

۳_چگونه دستگاه تصفیه آب خانگی را سفارش دهیم؟

خرید این دستگاه به دو صورت حضوری و غیرحضوری صورت می‌پذیرد. در روش حضوری مستقیماً به فروشگاه رفته و محصول مورد نظرتان را انتخاب می‌کنید. در روش غیر حضوری نیز از طریق فروشگاه‌های اینترنتی، اقدام به سفارش و خرید محصول کرده و درب منزل تحویل می‌گیرید.

مشاوره رایگان آکوا تصفیه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *